Tuntuuko myynti tuskaiselta? Lopeta tuskailu ja opi takuuvarma menetelmä hankkia asiakkaita!

20 vuoden myyntikokemus, yli 2000 hankittua asiakaskäyntiä ja monenlaisten tuotteiden ja palveluiden myynti ovat opettaneet minulle:

  • Pärjätäksesi myyjänä sinulla täytyy olla selkeä menetelmä jota noudattaa.
  • Menetelmän täytyy olla niin  yksinkertainen, että sen oppii kuka tahansa ja niin tehokas, että se tuottaa kauppaa.
  • Tämä menetelmä on toiminut minulla todistetusti yli 20 vuotta ja se toimii myös sinulla.
  • Menetelmän avulla on myyty monenlaisia tuotteita ja palveluita. Katso alempaa esimerkkejä.

"Sydän jyskyttää ja kädet hikoilevat. Pelkkä ajatuskin kylmäsoittamisesta ja myynnistä nostattaa tuskan hien pintaan."


Nuo ajatukset ovat suoraan pääni sisältä parikymmentä vuotta sitten.  Olin juuri aloittanut työt puhelinmyyjänä. Nuorempana inhosin myyntiä, enkä voinut kuvitellakaan, että jonain päivänä myisin jotain. Tyrkyttäminen ja pakkomyynti tuntuivat inhottavilta. 


Olin valmistunut yliopistosta mutta pienellä paikkakunnalla (Joensuu) ei ollut oman alan töitä tarjolla joten päätin, että kokeillaan nyt sitten puhelinmyyntiä kunnes löydän jotain muuta.


Ensimmäisen puhelun ottaminen jännitti, mutta onneksi kokeneempi työntekijä oli vieressä ja luvannut auttaa, jos en osannut vastata asiakkaalle.


Pulssi nousi varmasti kahteensataan, mutta sain asian hoidettua. Siis ensimmäinen puhelu hoidettu, eihän tämä nyt niin kamalaa olekaan!


Pikkuhiljaa aloin oppia työn, osasin kuunnella asiakasta, olla rauhallinen reklamaatiopuheluissa sekä tarjota kauppaa tunnistaessani, että asiakas saattaisi olla kiinnostunut ostamisesta.


Huomasin, että tyrkkyttämällä saan vain asiakkaan vihaiseksi. Tärkeintä oli tunnistaa ne asiakkaat, jotka olivat kiinnostuneita, kuunnella asiakkaan tarve, tarjota oikea ratkaisu ja klousata kauppa.


Menetelmän avulla myydään puhelimella

Kirjailija: Ilpo Tuononen

Kustantaja: Soft Sales Finland Oy

Kieli: Suomi

Sivumäärä: 121

Asu: Pehmeäkantinen kirja ja ekirja

Julkaisuvuosi: 2015

ISBN: 978-952-68459-0-6 (sid.)

ISBN: 978-952-68459-1-3 (PDF)

ISBN: 978-952-68459-2-0 (EPUB)

Sisällys

JOHDANTO

VAIN HIUKAN TEORIAA

- Myynti, markkinointi ja mainonta

- Asiakkuuksien rakentuminen

- Myynnin kaava

ENSIMMÄINEN ”OIKEA” TYÖPAIKKA

1. Myy itsesi töihin

2. 16 askelta unelmiesi työpaikkaan

PUHELINMYYNTIÄ JA ASIAKASPALVELUA

3. Puhelinmyyntiä

4. Viimeinen kauppa Elisalla

VAKITUISEN TYÖN SAAMINEN

5. Ensimmäinen vakituinen työ

6. Orjakauppias tekee kaupat

7. Uusi työpaikka

MYYNTI YRITYKSILLE JA YHTEISÖILLE

8. Taas työnhakuun

9. Työkalupakki

10. Julkiset hankinnat

11. Siivouslaitteiden myyntiä

12. Kaupankäyntiä ikäisteni kanssa asiakkaan kielellä

KOULUTUSTEN MYYNTIÄ JA ASIAKKUUKSIEN RAKENTAMISTA

13. Koulutusten myyntiä

14. Koulutusten myynnin kolmikanta: kouluttajat-asiakkaat-rahoittajat

15. Räätälöidyt koulutuskalenterit

ASIANTUNTIJASTA YRITTÄJÄKSI

16. Asiantuntijasta yrittäjäksi

17. Mielikuvaharjoittelun avulla myynnin mestariksi

18. Ensimmäinen asiakas yrittäjäharjoittelijana

19. Aina ei kauppa käy

20. Havainnoiva myyjä vs. kiihkomyyjä

21. Asiantuntijabuukkausta

YHTEISTYÖ JULKISORGANISAATIOIDEN KANSSA

22. Julkisorganisaatiot suosittelijana

23. Myyntimies alkaa uskoa markkinointiin

24. Vastaväitteiden käsittely

25. Vakuuttava esitys tuottaa lisää asiakkaita

26. Kaupankäyntiä ELY-keskuksen kanssa

ITSE KEHITETYN OHJELMISTON MYYNTI

27. Ensimmäinen lisenssiasiakas alustalle

28. Toinen lisenssiasiakas verkon yli tehdyn livedemon avulla

Thrive Architect - All Rights Reserved | Disclaimer | Policy